vrijdag 25 april 2008

PROMO 13: Lars F. Nieuwenhuizen

Externe gegevens zoals deze zaagsnedes in hout gebruik ik in dit onderzoek om een visuele (statistische) weergave te verkrijgen van de verschillende richtingen die deze specifieke zaagsnedes hebben.
Met een potlood, lineaal en een laserwaterpas trek ik lijnen op de muur vanaf de plank door. De potloodlijnen gaan een interessant spel aan in ordening, waarbij van te voren niet duidelijk te zeggen valt welke lijn zich op verschillende onbepaalde punten kruisen. In het verleden heb ik vaker met zaagsnedes gewerkt maar bij dit project is het voor het eerst dat ik ze gebruik als bron voor een systeem dat ik visueel uitwerk. Er liggen hier nog tal van mogelijk open om verder onderzoek mee te doen waar in de toekomst meer van te zien zal zijn. www.dwarsart.com

Het gebruik van bepaalde input zet mij aan tot onderzoek welke legitieme bronnen ik wel en niet wil gebruiken in mijn werk. In dit geval is het gegeven (zaagsnedes) bij toeval onstaan. De personen die de plank als functionele onderlegger voor het zagen van houten platen hebben gebruikt hebben er niet de intentie op na gehouden er uiteindelijk een dergelijke structuur mee te bewerkstelligen zoals ik dat doe!

Geen opmerkingen: